• Uitleg over de App
  • Over Eurosparen-euro's
    • Wat is een Eurosparen-euro? Een Eurosparen-euro is de spaareenheid van Eurosparen. Met Eurosparen-euro’s ontvang je hoge kortingen op producten en uitjes in de Spaarshop. Je spaart Eurosparen-euro’s door unieke codes in te vullen op de website of in de app. van Eurosparen. Die unieke codes vind je op de verpakkingen van deelnemende FrieslandCampina-producten waar het Eurosparen-logo op staat.
    • Wat kan ik met mijn Eurosparen-euro’s doen? Met jouw Eurosparen-euro’s kun je voordelig producten en diensten bestellen in de Spaarshop van Eurosparen. Tegen inlevering van je gespaarde Eurosparen-euro’s ontvang je flinke kortingen op de artikelen en uitjes in de Spaarshop.
    • Kan ik mijn Eurosparen-euro’s ook aan iemand anders geven? Je Eurosparen-euro’s zijn niet overdraagbaar naar het account van een ander. Je kunt natuurlijk wel je ongebruikte codes van de verpakkingen aan iemand anders geven, zodat hij of zij ze via zijn of haar eigen account kan invoeren en zo kan omzetten in Eurosparen-euro’s.
    • Hoe kan ik Eurosparen-euro’s sparen? Op de verpakkingen van deelnemende FrieslandCampina-producten waar het Eurosparen-logo op staat, vind je een code die bestaat uit 11 karakters. Als je deze code op de website invoert, spaar je minimaal 2,50 Eurosparen-euro’s per aankoop. Meld je eenmalig aan bij het spaarprogramma om jouw Eurosparen-euro’s te innen.
    • Kan ik mijn Eurosparen-euro’s ook inwisselen voor geld? Nee, je kunt de gespaarde Eurosparen-euro’s niet inwisselen voor geld.
  • E-mail of wachtwoord wijzigen
    • Ik wil mijn e-mailadres wijzigen
      1. Log in met je Eurosparen-account
      2. Ga naar ‘Mijn account’ (klik op je naam of profielplaatje)
      3. Klik op ‘Mijn gegevens’
      4. Klik bij Mijn account op ‘Wijzig’
    • Ik wil mijn wachtwoord wijzigen
      1. Log in met je Eurosparen-account
      2. Ga naar ‘Mijn account’ (klik op je naam of profielplaatje)
      3. Klik op ‘Mijn gegevens’
      4. Klik bij Wachtwoord wijzigen op ‘Wijzig’
  • Uitleg over je saldo
  • Overig
    • Hoe kan ik mijn deelname beeindigen? Zeker weten? Snif … Als je inlogt en naar ‘Mijn Gegevens’ gaat, kun je bij instellingen de instructies volgen om je account op te heffen.
    • Kan ik ook sparen voor gratis artikelen? Momenteel zijn er geen gratis producten waarvoor je kunt sparen. Maar er zijn wel producten met korting waarvoor je niet hoeft bij te betalen, of waarvoor je maar weinig Eurosparen-euro’s hoeft in te leveren. Kijk maar eens in de Spaarshop!
    • Kan ik ook sparen voor producten van de deelnemende merken? Nee, het is niet mogelijk om te sparen voor producten van de deelnemende merken van FrieslandCampina. Voor alles wat in de Spaarshop staat kun je sparen.
    • Wat is de geldigheidsduur van de aanbiedingen? Je kunt het gehele jaar meedoen met Eurosparen. Naast vaste aanbiedingen zijn er ook tijdelijke en op=op-aanbiedingen. Dit staat altijd duidelijk vermeld bij het aanbod. FrieslandCampina is niet verantwoordelijk voor het uit voorraad gaan van producten en/of diensten die worden aangeboden.
    • Waarom staat er geen code meer op Valess-producten? Valess gaat in de week van 22 mei over naar een meertalige verpakking om tegemoet te komen aan de internationale vraag naar Valess-producten. Gezien het nationale karakter van Eurosparen is Valess helaas genoodzaakt de deelname hieraan te stoppen. De Valess-codes die je in het verleden hebt ingevuld zijn nog onbeperkt geldig binnen de webshop.
    • Komen er nog meer artikelen bij? Ja, het hele jaar door verschijnen er nieuwe artikelen en acties in de Spaarshop, dus houd de site goed in de gaten!
    • Hoe werkt Eurosparen?
      1. Zie je bij het boodschappen doen de producten met het Eurosparen-logo? Elk deelnemend product van FrieslandCampina is Eurosparen-euro’s waard!
      2. Voer de unieke code van je verpakking in op de Eurosparen-website of –app.
      3. Elke code is Eurosparen-euro’s waard. Hoe meer codes je invoert, hoe hoger je Eurosparen-saldo wordt.
      4. Meld je eenmalig aan bij het spaarprogramma.
      5. Verzilver je gespaarde Eurosparen-euro’s voor hoge kortingen op producten en uitjes in de Eurosparen Spaarshop!
    • Hoe lang duurt het spaarprogramma Eurosparen? Eurosparen loopt onbeperkt door tot nadere opzegging. FrieslandCampina zal in geval van beëindiging dit minimaal twee maanden van te voren bekend maken via een e-mail naar alle deelnemers en door middel van een melding op de Eurosparen website.
  • Klachten/garantie
    • Zit er garantie op de producten? Op de meeste producten zit garantie. Als er garantie op jouw product van toepassing is, staat dat vermeld bij de actievoorwaarden van de partner die jouw bestelling verzorgt.
    • Wat moet ik doen als ik klachten heb over mijn product of dienst? Als je een klacht hebt over een product of dienst, kun je contact opnemen met de aanbieder ervan. Ga naar Klantenservice en dan naar ‘Contact’. Kies de aanbieder van je bestelling. Als je hier het bijbehorende formulier invult, wordt je vraag of klacht direct verstuurd aan de aanbieder van het product.
    • Waar kan ik met andere vragen en/of of klachten terecht? Vertel of vraag het ons! Heb je vragen en/of klachten over Eurosparen, ga dan naar ‘Klantenservice’ en ‘Contact’ en vul ons contactformulier in. We zullen je dan zo snel mogelijk helpen.
    • Wat moet ik doen als een product defect is? Neem contact op met de aanbieder van je bestelling. Ga naar Klantenservice en dan naar ‘Contact’. Kies de aanbieder van je bestelling. Als je hier het bijbehorende formulier invult, wordt je vraag of klacht direct verstuurd aan de aanbieder van het product.
  • Nieuwsbrieven
    • Hoe meld ik mij aan voor een nieuwsbrief? Je kunt in je persoonlijke instellingen dashboard aangeven of je een nieuwsbrief wil ontvangen en van welke FrieslandCampina merken je voornamelijk informatie wil ontvangen.
    • Hoe meld ik mij af voor een nieuwsbrief? Je kunt in je persoonlijke instellingen dashboard aangeven of je een nieuwsbrief wil ontvangen en van welke FrieslandCampina merken je voornamelijk informatie wil ontvangen.
    • Hoe vaak wordt er een nieuwsbrief verstuurd? Als je ingeschreven staat voor de nieuwsbrief ontvang je gemiddeld 2x per maand een nieuwsbrief.
    • Wat staat er in een nieuwsbrief? In de Eurosparen nieuwsbrief houden we je extra op de hoogte van specifieke aanbiedingen uit alle Eurosparen webshops. Deze nieuwsbrief bevat ook aanbiedingen van partners van het Eurosparen programma die niet in de webshops beschikbaar worden gemaakt. Verder informeren we je in deze nieuwsbrief over (nieuwe) producten van FrieslandCampina, en ontvang je uitnodigingen voor deelname aan extra acties en promoties, en aan enquêtes.
  • Aanmelden/inloggen
  • Betalen
    • Ik kan niet internetbankieren, kan ik ook op een andere manier bestellen? Helaas is het niet mogelijk om op andere manieren te betalen. Wellicht heb je iemand in je omgeving die voor jou de betaling kan uitvoeren.
    • Waarom kan ik niet betalen met Credit Card of PayPal? FrieslandCampina heeft gekozen voor het betalingssysteem van iDEAL, zodat we de kosten van bestellingen zo laag mogelijk kunnen houden voor jou als Eurospaarder.
    • Kan ik met acceptgiro betalen? Nee, helaas niet. Betaling is alleen mogelijk via iDEAL.
    • Kan ik met creditcard betalen? Nee, helaas niet. Betaling is alleen mogelijk via iDEAL.
    • Wat zijn de verzendkosten? De verzendkosten zijn per partner verschillend. Je ziet wat de verzendkosten zijn als je een bestelling plaatst, uiteraard nog voordat je je bestelling gaat afronden.
    • Er is geld afgeschreven door DocData Payments, klopt dat wel? Ja, dat klopt. FrieslandCampina en haar partners hebben de incassering van de bedragen uitbesteed aan DocData Payments. Deze naam kom je dus ook tegen op je bankafschrift.
    • Ik heb met iDEAL betaald, maar krijg geen bevestiging van mijn bestelling?

      Controleer of je het bevestigingsscherm correct hebt afgesloten:

      In het iDEAL-scherm zie je de bevestiging dat de betaling gelukt is. Klik dan op de button "Voltooien" (onder aan het scherm). Je gaat dan terug naar de website van Eurosparen.

      Let op: je dient het iDEAL-scherm dus NIET op een andere wijze te sluiten. Als je je bestelling toch verkeerd hebt afgesloten, verzoeken we je minimaal een uur te wachten met het opnieuw plaatsen van je bestelling of een andere bestelling.

      Hoe komt het dat het verkeerd gaat als ik niet goed afsluit?

      Als je het iDEAL-scherm niet op de juiste wijze afsluit, krijgt het bestelproces op de site van Eurosparen geen bericht van iDEAL dat de betaling is gelukt. Het bestelproces krijgt dan de status "wacht op betaling" en wordt hiermee beschouwd als "geannuleerd". Als wij na een uur niets meer van de betaling vernemen, checken wij of deze betaald is. Is dit het geval, dan wordt de bestelling verder afgehandeld en krijg je alsnog een bevestiging. Is de bestelling niet betaald, dan zal er geen bevestiging worden gestuurd.

    • Kan ik in termijnen betalen? Nee, helaas niet. Het volledige bedrag dient via iDEAL te worden betaald.
    • Kan ik in plaats van betalen (met geld), dit bedrag in Eurosparen-euro’s inleveren? Nee, dit is niet mogelijk. Eurosparen-euro’s zijn geen echt geld, dus kunnen deze niet ingeleverd worden in plaats van het geldbedrag.
    • Hoe kan ik Eurosparen-euro’s inleveren en hoe kan ik bijbetalen? In de Spaarshop kun je producten in je winkelmandje plaatsen, bestellen en vervolgens afrekenen met iDEAL. De Eurosparen-euro’s worden automatisch afgeschreven van je saldo.
    • Hoe betaal ik? Nadat je bestelling is geplaatst, kun je online betalen met je eigen bankrekening via iDEAL. Volg de stappen op je scherm voor de juiste afwikkeling van je betaling. Heb je een voucher? Dan kan het zijn dat je nog een bedrag ter plekke dient te voldoen aan de leverancier. Kijk bij de productinformatie of dit voor jou geldt.
  • Alles over de codes
  • Bestellen
    • Hoe werkt de bestelling van acties/producten met een voucher? Voor een aantal partners werken we met een voucher. Dat werkt als volgt.
      1. Bestel de voucher.
      2. Je krijgt de voucher per e-mail toegestuurd.
      3. Lever de voucher in bij de desbetreffende partij voor je recht op korting.
      4. Voldoe eventuele bijbetalingen, dus het bedrag waarover geen korting wordt verleend, ter plekke bij de leverancier of direct via iDEAL (bijvoorbeeld bij sauna-acties of enkele ErOpUit-acties). Voordat je de voucher bestelt krijg je inzicht in het bedrag dat je moet bijbetalen.
      5. Je kunt jouw voucher maar eenmaal gebruiken. Of de voucher overdraagbaar of persoonlijk is, hangt af van de voorwaarden van de leverancier. Kijk voor de voorwaarden van de partner op de productpagina van jouw bestelling.
    • Ontvang ik een bevestiging na bestelling? Ja. Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging van de bestelling. Binnen enkele weken (afhankelijk van de levertijd van de leverancier) wordt het product op je bezorgadres afgeleverd. Je bezorgadres kun je bij je bestelling aangeven.
    • Hoe plaats ik een bestelling?
      1. Log in met je Eurosparen-account
      2. Klik in de Spaarshop op de site van Eurosparen op het artikel of uitje van je keuze (je kunt alleen producten bestellen waarvoor je voldoende Eurosparen-euro’s hebt gespaard)
      3. Klik op de knop ‘In winkelwagen’. Je komt dan op de bestelpagina. Hier kun je je gegevens invullen of wijzigen.
      4. De Eurosparen-euro’s worden van het totaalbedrag afgetrokken.
      5. Betaal, indien nodig, nog het openstaande bedrag via internetbankieren (iDEAL). Voor een aantal partners werken we met een voucher. Eventuele bijbetalingen op hun acties verlopen niet altijd via iDEAL, maar dienen ter plekke bij het inleveren van de voucher te worden voldaan.
      6. Je bestelling wordt thuisbezorgd of ontvang je in je mailbox (in het geval van een voucher).
    • Wat zijn de verzendkosten? De verzendkosten zijn per partner verschillend. Je ziet wat de verzendkosten zijn als je een bestelling plaatst, uiteraard nog voordat je je bestelling bevestigt.
    • Kan ik in één keer een aantal bestellingen plaatsen en zo éénmaal bezorgkosten betalen? Als je meerdere producten tegelijkertijd van dezelfde partner bestelt, betaal je alleen de hoogste verzendkosten. Bestel je producten van meer dan één partner, dan dien je per partner (apart) de verzendkosten te voldoen.
    • Zijn de vouchers persoonsgebonden of kan ik er ook een ander blij mee maken? Geef je graag een voucher cadeau? Leuk! Kijk eerst even in de voorwaarden van de partners of de voucher van jouw keuze overdraagbaar is.
    • Kan ik mijn bestellingen nog annuleren? In principe is het niet mogelijk bestellingen te annuleren. In sommige gevallen zijn hier uitzonderingen op. Kijk in de actievoorwaarden van de partners of dit in jouw geval geldt. Heb je je bestelling ontvangen, dan geldt de wettelijke bedenktijd: de periode waarin je jouw bestelling kunt retourneren. Kijk daarvoor ook in de actievoorwaarden van de partner voor jouw product.
    • Mijn bestelling is niet aangekomen, wat kan ik doen? Vervelend als je bestelling niet is aangekomen! Neem contact op met de aanbieder van het product, die kan je verder helpen. De contactgegevens vind je bij de partnervoorwaarden.
  • Appelsientje, Dubbeldrank en DubbelFrisss stoppen met Eurosparen